torsdag 30 september 2010

Grymma Coyntha!

Jag sitter här och riktigt ryser. Jag läser om Coyntha och hennes fantastiska prestation i Berlin Marathon som var nu i helgen. Så otroligt peppande att läsa om hennes prestation och hur hon under 2010 sprungit sina två livs första maror. Om något blir jag mer och mer sugen på att själv försöka nästa år. Jag velar än om jag ska våga satsa eller inte!

Annars så mätte jag mig idag lite snabbt med måttbandet. Jag blev onekligen förvånad över resultatet, det har liksom stått stilla både på våg och måttband ett bra tag nu. På lördag ska jag träffa min PT för ett sista avslutningsmöte där vi ska göra samma tester vi gjorde när vi började i vintras. Jag redovisar alla resultat då är det tänkt!

5 kommentarer:

  1. Herregud!! Vilken överraskning att du skrev om mig på din blogg!
    Vad gullig du är! Jag är så rör!!
    Om jag lyckas inspirera dig då är jag lycklig!!
    Det är klart du ska springa en maraton!! Fundera lite om hur mkt tid kan du lägga på träningen? Vill du springa en lång period? Kan du tänka dig att träna och komma i form i juni till Stockholm Maraton? Gör det! Det är otroligt att springa en maraton!
    Eller satsa på några halvmaror först!!
    You go girl!!
    Tack för alla dina fina ord!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Jag blir också så peppad av att höra alla springa maraton! Jag är mer och mer inne på att köra halvmara-år 2011 och därefter maraton även om jag är bra sugen redan nu :) Vi får peppa varandra!

    SvaraRadera
  3. Äsch men du är ju grym Coyntha! :) Men ja, det är det jag sitter och funderar på. Om jag har tiden för all den träning som krävs, men jag tror det. Lägger man långpassen på helgen så hinner man ju med lätthet! Ska springa en halvmara nu i november, den kommer skvallra lite om min dagsform iaf. Men jag måste bestämma mig med maran innan platserna tar slut!

    Mmm Åsa, jag känner många som ska satsa på marathon 2012 istället så eventuellt att jag gör det med :D men definitivt! Vi får peppa varandra en massa! Synd att vi inte bor närmare :)

    SvaraRadera
  4. Linda: Precis! Jag kan berätta lite hur jag tränade inför maran:
    *2 pass styrketräning
    * 3 löpning pass ( intervaller, kvalite löpning, backintervaller, snabbt pass)
    * 1 lång pass i helgen
    Totalt: 6 pass + 1 vilodag

    Man har alltid mer tid på helgen för långa pass.

    Stockholm Marathon 2012 kommer att bli speciellt. Det kan ni satsa på om ni vill.

    Ja!! Vi peppar varandra. Jag har redan anmält mig till STO-MARA 2011 :)

    Det kommer att gå jättebra i november!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Ahh men det upplägget är ungefär det jag har i dagsläget redan, det som kommer ändras är att långpassen kommer öka i längd varje vecka!

    Jag har tittat på marathon.se's pass för maran så jag slipper lägga upp träningen själv. Tycker dem fungerar väldigt bra och det är rolig och varierande träning dessutom.

    Jaa jag har hört det, att det är 100års jubileum. Men frågan är om jag orkar vänta så länge :)

    Ojaa, mer peppning åt folk! Löpår 2011 kommer bli grymt, det känner jag på mig! 2010 har det varit lite si och så med - mycket sjukdomar och skit tillsammans med ett löparknä. Men jag lyckades ändå genomföra Broloppet och snart då också min andra halvmara, så det är alltid något :) Tack för stödet!

    Kram :)

    SvaraRadera