söndag 5 september 2010

"Henne ska jag springa om"

Vilken härlig springtur. Vädret var behagligt och lite småsoligt. Jag testade mina nyinköpta löpartights och de var helt klart awesome. Bestämde mig från början att springa mysmilen och bara låten benen rulla på i sitt lilla tempo utan att kolla på klockan.. det gick bra fram tills 3km när jag skulle springa in på löpspåret som finns i närheten. Från sidan ser jag en tjej springa rakt framför mig på spåret jag ska springa in på.

Tankarna gick direkt in i tävlingsläge. Henne ska jag springa om och förbi. Trots att jag hade kilometern som består enbart av en enda lång backe framför mig.

Jag klarade det och såg till att hela tiden öka avståndet mellan oss. Härligt. Kom hem med en tid runt 61 min med en låg medelpuls på 167. Helt sjukt, det tempot och så låg puls för att vara mig?!

Redo att ta över världen!

Vägde mig lite kvickt efter löpningen. Vikten låg stilla runt samma som när jag "släppte på tyglarna".
Så, imorgon då kör vi stenhårt igen med räkning av kcal och noga matplaneringar. Skillnaden nu kommer vara att vägningen istället kommer vara på fredagar samt att jag måste bli ännu bättre på protein-intaget. Första delmålet att komma under 68 kg är några hekto bort och efter det ska jag rusa till nästa delmål på 64 kg.

Detta känns riktigt bra.

2 kommentarer:

  1. Efter två veckors förkylning ska jag ut igen i morgon. I morgon vill jag nå mitt första delmål, 5 km:s löpning...

    SvaraRadera
  2. HÄrligt!! Bra med lite tävlingsinstinkt även i träningsspåret ;-)

    SvaraRadera