söndag 19 september 2010

Hmm..

Ja, det är fortfarande några distrikt kvar att räkna men det är dags för mig att sova för att orka jobbet imorgon. Detta blir nog dessutom det sista jag nämner om politik.

Vad tycker jag om resultatet då? Ja, tyvärr är det som väntat. Inget regeringsbyte och SD in i riksdagen, det enda direkt positiva är att alliansen inte verkar få egen majoritet. Det hade känts väldigt läskigt (vilket det även hade gjort om det varit det rödgröna som haft möjligheten).

Däremot ska det bli spännande hur det kommer fortskrida i politiken. Hur partierna ska handla nu när SD kommit in och hur alliansen ska fortsätta regera landet i fyra år till.

Jag känner mig riktigt kluven, det gör jag. Jag känner dock inte att detta är Sveriges undergång som nästan alla mina vänner på Facebook känner, utan snarare känner jag att det är en möjlighet att förbättra Sverige och göra oss starka. Jag vill även påpeka att jag inte direkt sympatiserar med SD utan jag tror på folks rättighet att tycka vad de vill utan att bli kallad för dum i huvudet, även om man inte har samma åsikt.

Nu är situationen som den är, vi får helt enkelt göra det bästa av den eller vad säger ni?

1 kommentar:

  1. Jag tycker det är fruktansvärt hemskt att kalla någon för rasist just för att de har röstat på ett visst parti. Då kanske man ska kolla vad personen står för och varför man har röstat partiet i fråga. De som ger skällsord på folk för att de röstar (vare sig det är sossar, moderater eller sverigedemokrater), för det har man rätt till, är inte bättre människor. Nä, usch och fy för politik! Det gör människor elaka...

    SvaraRadera