lördag 11 september 2010

Halvmaraton

Jag öppnar ögonen och första tanken som rullar i huvudet är, äntligen lördag. Vrider huvudet för att titta vad klockan är. Sju. Typiskt att vakna tidigt när man inte behöver gå upp. Ligger och tänker och drar mig en timme till. Går äntligen upp och möts av en smådimmig men lugn och mysig vy utanför fönstret.

Vy från köksfönstret.
Idag är det Stockholms halvmaraton. Som jag är avundsjuk! Jag ville så gärna springa det men helt ärligt kändes det inte som jag hann komma i form i tid till att springa. Eller jo, att "klara" loppet hade jag orkat med men att prestera bra är något helt annat. Därför har jag bestämt mig för loppet i Bromölla i november. För att lägga upp träningen har jag därför valt att gå efter halvmara-programmet för under 2h på maraton.se.
Fantastiska program att följa!

Nu däremot dags att äta och sedan ett långpass i löpspåret. Ha en härlig lördag allihopa!

4 kommentarer:

  1. Hoppas löpningen går finemang =)

    SvaraRadera
  2. Jag blev också sugen på att springa St. halvmarathon idag...men men nästa år kanske?

    SvaraRadera
  3. Visst är dom toppenbra programmen! :) Hoppas att långpasset gick bra!

    SvaraRadera
  4. Oja Mia, nästa år ska jag nog satsa på det! Är även jättesugen på maraton nästa år, frågan är bara hur mycket tid och ork jag har att träna till det i vinter bara..

    Passen är verkligen super! Det var de jag började följa när jag började springa och jag klarade milen under timmen tack vara det programmet :D

    SvaraRadera