fredag 3 september 2010

Proteinpulver, vilken sort?

Så var de dags igen. Dags att köpa nytt proteinpulver. Pulvret jag haft har varit jättebra men jag är väldigt trött på smaken nu så jag vill gärna hitta något annat som också smakar gott.

Jordgubbssmak.

Proteinpulver använder jag för att jag inte får i mig tillräckligt med protein varje dag annars. Självklart kan man få i sig med bara vanlig mat men hur mycket jag än försöker, speciellt när jag ligger på ett kcal-underskott, så går det inte. Proteinet ska motverka att mina muskler bryts ner när jag går ner i vikt men det finns även andra fördelar med det. Dessutom brukar jag fylla på med protein mellan mina styrkepass och cardiopass för extra energi eftersom vassleprotein tas upp av kroppen snabbt.

Hur som helst. Det är verkligen en djungel att hitta något bra och eftersom alla har sin personliga favorit så hjälper det inte direkt att googla runt heller.

Har ni några förslag måntro?

3 kommentarer:

  1. Jag undrar om inte mitt pulver heter just Whey 100. Köper det på gymgrossisten i alla fall. Kolla hemsidan! :)

    SvaraRadera
  2. Joo det har jag dock testat, inte jätteförtjust i det! :)

    SvaraRadera
  3. Mitt förslag:
    http://ettdussinpannor.blogspot.com/2010/07/proteinpulver.html

    smakar bra, innehåller ingen sötningsmedel, få ingredienser och bra innehåll. Billigt dessutom, även om du skulle köpa och betala frakten så är det sjukt mkt billigare än i handeln. Hojta till om du vill köpa =)

    SvaraRadera