måndag 20 september 2010

Ilskan är som bortblåst

Det är väldigt ofta det är så att ilskan försvinner så fort jag börjar träna. Min ilska eller snarare irritation idag var att mitt tåg hem var 30 minuter försenat. Som om inte det var nog så skulle det inte gå hela vägen till Malmö längre utan jag skulle behöva vänta i Lund - ytterligare 30 min extra. Som tur är kunde käreste hämta mig på en annan station så jag kom hem i lite bättre tid, även fast det ändå var en timme senare än vanligt.
Vill man få skjuts så kommer puppyeyesen fram!
Sådant kan verkligen göra mig så extremt trött och få mig att tappa lusten att träna. Men jag tog mig ut och ack så underbart det var! På schemat stod det långa intervaller, fem stycken 500-ingar som skulle gå på ungefär 2,5 min (ett snittempo på 5 min/km med andra ord).

Vet ni vad? Jag klarade det faktiskt nästan hela utan problem. Ja, det var jobbigt men jag hade verkligen inga problem att hålla ut hela intervallernas längd. Grymt!

Hela passet:
Tid: 39:14
Sträcka: 6,64 km
Tempo: 5:55 min/km
Medelpuls: 165
Maxpuls: 185
Kcal: 448

1 kommentar: