onsdag 1 september 2010

Tävlingar i höst

Såja. Officiella tiden blev 59:06 med en mellantid efter 5km på 32:24. Där ser man tydligt att jag sprang fel första varvet! Det roliga är att tittar man på resten av resultaten så har de flesta en mycket högre mellantid precis som jag, så det var många som vart förvirrade. Dåligt förklarat av funktionärerna tycker jag.

Tid: 59:06
Distans: 10 km (min klocka 10,38 km)
Tempo: 5,55 min/km
Medelpuls: 179
Maxpuls: 188

Så vad händer i höst?

Det finns två lopp jag funderar på att medverka i som är här i Skåne. Det ena är redan om dryga två veckor(18 sept) med en sista anmälningsdag redan på fredag. Man kan antingen springa en halvmara, milen eller 5 km, tanken isf är att åter igen testa milen. Vad tror ni? Är det för nära på för att kunna ens ha en chans att slå gårdagens resultat? Jag är faktiskt väldigt sugen..

Det andra loppet är den 14:e november i Bromölla. Då jag inte hinner komma i form inför Stockholms halvmaraton pga att mina trassliga knän tänkte jag att en halvmara i november inte vore helt fel? Dessutom är det kul att ha något att se fram emot och att ha någon att rikta sin träning emot men även få min efterlängtade revansch efter Broloppet.

Ser väl inte helt fel ut så säg?

1 kommentar:

  1. Tror säkert du kan köra på milen den 18, skall själv springa halvmara den 12.

    Grattis till jobbet,

    SvaraRadera