måndag 13 september 2010

Den djävulska hållen

Mums. Lax, potatis och lite lätt creme fraiche till middag. Perfekt efter dagens löptur.

På schemat stod det 2 km uppjogg (som gick på tok för snabbt, som vanligt..) sedan 4 km snabbdistans med en avslutning på 2 km nedjogg. Runt 8 km med andra ord.

Klantade mig rejält och smögåt lite lax innan jag drog ut vilket gjorde att jag fick håll. Håll?! Jag kan inte minnas när jag fick det sist, fy så värdelöst. Speciellt när man ska maxa i 4 km. Nåväl. Det gick förhållandevis bra ändå trots att hållet gjorde att jag fick dra ner tempot stundtals.

Slutsats: Ät inte något, inte ens om det bara är en tugga, innan du går ut och springer. Jag vet ju att jag måste låta det gå MINST 2h, helst 3h emellan.

Sträcka: 8 km
Tid: 47:08
Tid snabbdistans: 22:49 (5:42 min/km)
Tempo: 5:54 min/km
Medelpuls: 167
Maxpuls: 181
Kcal: 550

1 kommentar:

  1. Usch för håll! Jag kan inte springa utan energi så om jag skaspringa och inte hunnit äta så kan jag klara av att äta en rostad macka innan.. Det är lättsmält.. Då får jag inte håll.. Tycker du gjorde ett kanonpass ändå!

    SvaraRadera