söndag 12 september 2010

Dåligt med träning

Det har varit lite halvkasst med träningen denna vecka. Bara tre(?!!) pass. Det känns faktiskt riktigt tråkigt men jag visste ändå att första veckan på nya jobbet skulle innebära förändringar som tar lite tid att komma in i. Men nu har jag i af lite mer vetskap i hur jag kan lägga upp mat och träning, so here it goes.

Måndag: Löpning (Snabbdistans ca 7 km)
Tisdag: Gym (Axlar, Rygg, Biceps, Mage samt cardio 30 min)
Onsdag: Löpning (Fartlek ca 6 km)
Torsdag: Gym (Ben, Bröst, Triceps, Mage samt cardio 30 min)
Fredag: -Vila-
Lördag: Löpning (Långpass med fartökning, ca 13 km)
Söndag: -Vila- (eventuellt powerwalk)

Jag gillar strumpor som det står höger/vänster på. Så man inte gör fel liksom.
Löpningen igår var för övrigt underbar! Eftersom det varit så lite träning denna vecka så var benen pigga och fyllda med spring så det var svårt att försöka springa sakta. Alla andra lite längre pass jag kört nu i somras har varit ren terror så skönt med något som känns bra också. Efter halva tiden började det smådugga som en grönsaksdusch och som jag njöt! Megamysigt verkligen.

Sträcka: 13 km
Tid: 1:21:22
Tempo: 6:16 km/h
Medelpuls: 170 (81%)
Maxpuls: 181 (86%)
Kcal: 979

En knepig grej med. Jag har ätit inte jättebra den här veckan, lite för lite och fel saker. Men ändå låg jag på 68,2 kg i fredags och 67,8 kg (!!!) igår, ligger jag under 68 kg på fredag har jag nått mitt först delmål.

Imorgon kör jag stenhårt igen fram tills min födelsedag (3 okt). Spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar