fredag 3 september 2010

Spendera på en fredag? Mmm, precis!

Fredag idag då. Ganska najs om jag får säga det själv. Mycket roliga saker att se fram emot både imorgon och såklart på måndag när jag börjar på nya jobbet!

Idag fick jag ett ryck och tog mig till frisören (Hanna vi måste boka en tid till dig med!). Johanna min frisör är en riktigt härlig människa och idag pratade vi löpning - igen. Hon sprang iform-loppet hon med fast 5 km då och hon var superglad över att hon orkat hela vägen. Jättekul att höra! Jag berättade lite om pulsklocka och lite blandade träningsformer och hon sa innan jag gick "Det här är andra gången jag får sådan lust och träningsinspiration till just löpning efter att ha pratat med dig!". Härligt att inspirera!

En höstjacka från H&M råkade följa med mig hem också. Orginalpriset var 299:- men jag hade lite bonuscheckar och dylikt så den kostade bara 199 kr då. 200 spänn för en jacka?! Inte kan man låta den hänga kvar då heller.. och jag som inte bör köpa mer saker förrän min första lön kommer. Även fast jag för en gångs skull hittade ett par stövlar som går upp till knät som jag faktiskt får på mig. Annars har jag för feta vader för stövlar :(

Här ser ni både jacka och nyklippt hår i provrummet på H&M.

Men det som snurrar i min skalle nu är hur sugen jag är på att springa! På söndag ska jag nog köra ett litet långpass i mina nya fina springkläder, imorgon blir det vila då jag körde benpass på gymmet idag. Vill dessutom köpa ett par nya springskor.. gärna ett par från Nike som jag kan designa färger själv på från NikeID. Hoppas att någon av deras modeller passar mig. Måste undersöka detta snarast!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar