söndag 26 september 2010

Nästa veckas utmaningar

Jag känner att jag tappat drivet lite. Eller snarare, jag vet att jag har tappat det. Faktum är att jag inte haft det på några veckor. För att analysera lite så har den senaste månaden varit lite mer stressig än vad jag är van vid i och med att jag börjat jobba. Ett jobb jag verkligen trivs med, men som också innebär att jag inte har hela dagarna på mig att träna.

Denna veckan är den första veckan som jag känner att mina planerade träningspass äntligen blivit av. Maten har även blivit lite mer regelbunden men det är svårt att planera in kcal efter fem mål om dagen till skillnad från mina gamla tre. Men det är planering och förberedelse som krävs för att man ska klara av allt man vill hinna med i en annan stressig vardag. Har funderingar på att klämma in ett pass innan jobb, men det känns som jag bara kommer bli mer stressad då eftersom jag då måste duscha på morgonen också.

Nåväl. Eftersom Äta Träna Kämpa har en 6veckorsutmaning kände jag att jag också klämmer in en utmaning för nästa vecka. Detta för att få tillbaka mitt driv och skapa balansen jag behöver för att orka. Går veckan som den ska är tanken att slänga ihop det till en 2månadsutmaning där jag ställer upp lite fler saker som ska uppnås.

Så under nästa vecka ska jag:
- Kostregistrera allt jag äter(något som är tråkigt men behövligt)
- Planera mina mål bättre
- Göra egna proteinbars
- Dricka en proteindrink om dagen
- Tandtråda mina tänder varje kväll

Vi får se hur detta går, men jag är positiv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar