söndag 22 augusti 2010

Tyska släktingar och gym

Tänk det är redan söndag. Igår var jag och sambon på en härlig familjemiddag, alltså på hans sida då. Släkten är halvtysk och igår på middagen var det ett tyskt par med som jag inte fått möjlighet att träffa tidigare.

Vilken grej! Innan middagen så tänkte jag att jag verkligen inte kommer förstå någonting och bara nicka och le. Men vet ni vad, jag hängde med i alla diskussioner! Nästan bättre än vad jag hänger med i danskan. Visserligen kan jag inte prata så bra själv men tydligt så hade det fastnat lite under mina 4 års tyskaläsande för herrans massa år sedan i skolan. Det fick mig bara inse att jag vill plugga det mer så jag lär mig det helt och hållet. Häftigt.

Annars då? Jo men lägenheten börjar se lite mer normal ut nu. Vi har börjat lägga in saker i garderoberna och tanken är att imorgon så ska speglarna, hatthyllan och skogrejjerna upp och sedan är vi i princip klara. Lite städning på det också så är det perfekt. Hittills har vi fått ihop sju stora sopsäckar med saker som ska kastas och lite mer lär det bli.

Var även på gymmet idag och tränade ben samt biceps. När jag körde benpress lyckades jag ta i för mycket så det började göra ont i knät - inte bra. Nu känns det bättre men förhoppningsvis är det inget allvarligt.. jag klarar inte av att avstå från löpningen ytterligare. Dessutom verkar det som att sambon är sjuk. Jag hoppas för hans skull att han inte smittar mig nu när det bara är en vecka kvar innan iForm-loppet. Jag vill INTE göra en Broloppet i repris. Jag kan även tillägga att mitt långpass på 13 km i fredags gick riktigt dåligt, igen. Stela och trötta ben från början till slut. Nej, nu väntar en lugn träningsvecka.


I början av nästa vecka väntar jag svar på om jag får jobbet eller inte. Jag är äckligt nervös. Håll tummarna åt mig är ni snälla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar