tisdag 17 augusti 2010

Härliga 10 km

Jag är glad men även irriterad. Glad över hur skönt det kändes att springa men grymt irriterade över mina jävla fotsensor till min Polarklocka.

Jag varierar både min fart och troligtvis mitt löpsteg beroende på hur snabbt jag springer, fotsensorn är därför inte alls bra på att beräkna hur långt jag springer eller vilket tempo jag håller vilket är jättefrustrerande. En GPS hade klarat det så mycket bättre. Visserligen mäter jag alltid ut hur långt jag springer på en karta innan men jag vill ändå att det ska vara rätt under själva passet. GAH! Frustration.

Hur som helst, vi återgår det till roligare. Passet. Benen kändes lätta och de märktes att de ville trycka på redan från början men jag höll tillbaka lite då jag inte ville köra slut på mig och vara trött i benen efter 5 km. Tempot efter 5 min gick lite långsammare än vad jag tänkt att det skulle mellan 29:30-30:00 min låg det kring vilket är bra mycket segare än jag tänkt mig. Så jag tryckte på lite extra i benen och försökte hålla tempot.

Och visst fan gick det! Nytt PB dessutom!
Längd: 10 km
Tid: 58:50
Tempo: 5:53 min/km
Medelpuls: 171 (81%)
Maxpuls: 182 (86%)
Kcal: 714

Det känns skönt såhär i efterhand, både att benen hade mer att ge samt att pulsen ändå bara låg runt 80%. Mina två dagars helvila gjorde nog susen! Men åter igen, milen under 55 min blir det nog inte men nog fan ska jag under 58 min minst! Lyckas jag kalibrera min klocka ordentligt är det väldigt mycket enklare att hålla ett bra tempo dessutom.

Såhär ser det för övrigt ut i hallen för tillfället. Tak och de tre garderoberna ni ser längst bort är målade två ggr medan resten bara en gång. Varför? Vi fick slut på färg.. Så imorgon blir det K-rauta för färg igen samt IKEA för alla nya fina saker. Det kommer bli sååå fint.

Jag har nog klivit och suttit i all färg på golvet.

1 kommentar:

  1. Shit människa vad du är duktig! Vilken fart du har i löpningen!

    SvaraRadera