lördag 14 augusti 2010

Partaj i Köpenhamn och seg löpning

Ja alltså. Igår var verkligen jättekul. Men låt oss ta det från början.

Jag hade som sagt planerat att springa 13 km för att förbränna så mycket kcal som möjligt inför kvällen då det vankades alkohol och god mat. Kan säga att dessa 13 km var bland de värsta jag gjort, fick flashbacks från Broloppet. Benen var helt slutkörda, jag fick kämpa från kilometer ett till kilometer tretton. Men visst, jag klarade av det och sluttiden blev 1:24:36 (6:30 min/km) med en medelpuls på 166. Så här i efterhand ser det okej ut på pappret men vad jag kämpade.

Hur som helst. Väl hemma igen var det dags att göra sig i ordning för kvällen, älsklingen tog denna bilden på mig när jag grattade mamma i telefonen. Wow tänker jag när jag ser den, är det verkligen jag?! Jag kände mig verkligen ursnygg hela kvällen ut.


Vi begav oss sedan till Köpenhamn och åt vietnamesisk mat på en resturang som var grymt dåliga på att tajma maten så alla fick sin mat vid olika tillfällen. Efter en 3h lång middag begav vi oss ut i nattlivet.

Vi tog en såkallad paus-Fernet. Fernet är verkligen riktigt äckligt.

Isch..
Vi tog oss en drink på en grymt mysig och hemlig bar.

Goda drinkar!
Vi drack öl och shots och spelade lite tärningsspel på någon mindre bar. För er som inte vet det så är det så att i Danmark så får man röka på inomhus på krogen om den är mindre än xx kvadratmeter. Så kläder och hår luktar rök idag, fina grejjer.

Kaloribomben öl!
Efter det drog vi ut till ett dansställe och svettades så det rann. Där träffade vi även fler trevliga människor och hade det allmänt bra. Jag tror vi kom hem till Sverige och lägenheten vid 5-tiden kanske? Om inte senare. Smällde i oss lite bakismat från Burger King, mums säger jag bara! Visst vågen klagar lite men det är självförvållat :D

Tack för en skitbra kväll mina vänner!

1 kommentar:

  1. Tack själv!
    Var helt klart bästa kvällen på länge :-)

    SvaraRadera