fredag 6 augusti 2010

Härliga långkok

Nu när mamma är på besök så blir det, enligt mig, lite mer avancerade maträtter. En halv lax som man lägger i folie och sedan in i ugn med lite kryddor eller som idag, fläskkarré i ugn med lök, morötter och vitlök. Underbart gott! Självklart har lyxar vi till med lite vin också. 

Ska det vara fint så ska det!
Annars så hade jag lite av en ätardag igår, idag dricker jag lite alkohol så i slutändan hoppas jag bara på att jag inte gått upp något. Jag har däremot skött min träning, imorse gick modern och jag ut på en liten pulspromenad innan frukost och sedan drog jag iväg till gymmet för ett härligt ben och bicepspass. I helgen väntar två sköna löppass och nyttig mat. Bara efter en ätardag känner jag att jag verkligen inte tycker det är så gott med socker och mängder av onyttig mat utan jag mår bara illa. Alltid något så säg.

Hur går det för er andra nu på en fredag i sommarens tecken?

4 kommentarer:

  1. Det låter som supergoda maträtter!

    SvaraRadera
  2. Mums! Såg inte alls dumt ut :)

    Min fredag bestod i frossa-feber och en fruktansvärd huvudvärk.. Inte konstigt att träningen gick åt skogen men idag är jag på banan igen!

    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Jag käkade lite mörk choklad igår och efter att inte ha ätit något socker och mycket lite kolhydrater under en vecka nu så räckte det gott och väl med några bitar av den! Skönt :) Hihi! Fläskkarré i ugn lät riktigt smarrigt!

    SvaraRadera
  4. Mums riktigt fint var det :D Nu finns det dessutom rester kvar för några dagar!

    Ojaa, mörk choklad är superbra. Jag brukar köpa ett sådant där paket med massa småchokladbitar(70% från marabo) på 10gram styck i, då är det lättare att bara ta en och inte fler :P

    SvaraRadera