måndag 16 augusti 2010

En jävla massa skit

Nu har vi äntligen påbörjat hallen. Jag skäms lite över att visa den här bilden men ja. Så här mycket saker har vi haft i våra 6 stora garderober. Förhoppningsvis kan vi kasta minst hälften av allt skit.

Vi kan med andra ord inte titta på tv eller sitta i soffan i nuläget.

Och sedan ja. Det är måndag, dvs vägningsdag. Vågen i morse visade 68,2 kg, med andra ord en minskning från förra veckan med -1 kg. Häftigt! Detta även fast jag drack alkohol i fredags samt käkade lite fyllemat från Burger King, jag tränade varken på lördagen eller söndagen men höll mig inom mina kcal. Det är konstigt ändå. Jag håller på på samma vis som jag gjort hela våren och då gick jag ner kanske ett kg på en månad, inte mer.

Jag tränar även lite mindre än vad jag gjorde då och äter nästan samma saker. Visst, nu väger jag allt noggrant men från vad jag ser med ögonmåtten skiljer det sig inte mycket i mängd direkt? Kanske beror det på att kroppen på någon vis fått upp förbränningen då jag har mer muskler och anpassat sig till min träning? Eller att jag stressar mindre än jag gjorde i våras (skrev C-uppsats, skola osv)? Även fast jag inte går samma mängd morgonpromenader eller cyklar till ställen lika frekvent som då har jag däremot ökat min löpningspass till längre distanser, det spelar säkert en liten roll också.

Jag förstår då ingenting men jag hoppas det håller i sig. 68 kg har tidigare varit min platå där jag vet att min kropp trivs att ligga kring viktmässigt. Så nästa vecka då vet jag om det fungerar på riktigt!

1 kommentar: