söndag 1 augusti 2010

Tempolöpning

Idag har jag varit aktiv. Oho så aktiv. Jag mötte upp fina Sandra för att åka på en lägenhetsvisning på en liten etta hon var intresserad av. Lägenheten var liten men fin och tvättstugan riktigt najs. Efter det åkte vi till ett köpcentrum för att jag både köpa en present till min underbara mamma som fyller år samt köpa en väst och vit tröja under till mig själv som jag tänkte ha på min kommande arbetsintervju. Jag hittade allt jag behövde! Grymt tjusigt eller hur?

Även kallad "smalväst"!

När jag väl kom hem så var kroppen helt slut.
Död rent av.
Men efter en liten siesta tog jag på mig springskorna då jag planerat in ett riktigt kvalitetpass men även då jag visste att jag kommer bli mycket piggare av det. Och vilket pass det blev! Jag är så äckligt nöjd.

1 km uppjogg, 6 km tempolöpning(i en fart runt 5:40) samt 1 km nedjogg. Tempot är mycket högre än vad jag är van vid vid längre sträckor men det gick verkligen jättebra. Min kropp känns som en maskin som bara pumpar på trots att benen fortfarande hade träningsvärk efter fredagens brutala benpass.

Sammanlagd tid: 47:24 min
Sträcka: 8 km
Maxpuls: 192 (91%)
Medelpuls: 178 (84%)
Medeltempo(för hela passet): 5:55 min/km
Kcal: 619

Tempolöpning: 34:24 min
Sträcka: 6 km
Maxpuls: 191
Medelpuls: 183
Medeltempo: 5:44 min/km


Status: NÖJD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar