måndag 2 augusti 2010

Om nom nom

Idag gjorde jag pannkakor till middag. Verkligen inte nyttig mat och fylld med kolhydrater men det är billigt samt att jag kan använda kolhydraterna till mitt springpass imorgon. Jag borde ändå ligga under mina 1300 kcal idag, sååå många åt jag faktiskt inte.

Annars var jag på gymmet med alla stora grabbarna och körde ett bröst/triceps-pass. Kunde knappt hålla i styret när jag cyklade hem från gymmet för jag var så slut, härligt! Slängde i mig en proteindrink och tog mig ut på en timmes promenad. Jag försökte verkligen gå så fort jag kunde för att få upp pulsen, men det var fan inte bättre än att min kondition börjar bli för bra då jag inte alls kommer upp i samma pulszoner som jag brukar i samma tempo. Visserligen är det en positiv sak men lite frustrerande också. Dessutom får jag grymt ont i benhinnorna om jag går snabbare så det är ingen lösning heller..

Försökte ta lite spännisbilder på gymmet men nej. Vi struntar i det idag. Hur har din träningsvecka börjat?

7 kommentarer:

  1. Hejsan! Hittade precis till din sida via Jonnas sida! Ville bara önska dig lycka till med din träning, ser ju kanonbra ut! Heja!!

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! :D ska kika in din också :)

    SvaraRadera
  3. Hej! Det var ett tag sedan jag var här. Jag ser hur bra det går för dig!! Wow! Grattis!! Du tappar många kilo och tränar super-bra!!
    Imponerande!
    Äter du bara 1300kcal om dagen? Orkar du att springa med så lite?
    Bra jobbat!!
    kram på dig.

    SvaraRadera
  4. Tänkte bara påpeka att ett av dina mål har du nog redan uppnått : )

    Springa 2.1km sub 2h.
    Haha.

    ha de gott!

    SvaraRadera
  5. Haha det har du så rätt i! Men det är ändå rätt imponerande om man lyckas hålla så långsamt tempo på 2,1 km :D Fixade till det nu, tack!

    Jaa Coyntha, det funkar ganska bra med bara 1300 kcal(känner jag för det äter jag mer då jag förbränner i snitt runt 500-600 kcal om dagen i bara träning). Viktigt dock är att jag får i mig kolhydrater varje dag, får jag inte det orkar jag ingenting alls!

    SvaraRadera
  6. Halloj, trevlig blogg du har. När jag gör pannkakor brukar jag ha i lite protein pulver, tror det blir lite nyttigare då.

    På träningsfronten har det blivit 2 löppass och ett styrkepass, alla i går.
    Tänkte ta det lugnt i dag för att köra ett långpass i morgon.

    Hoppas att det är ok att jag lägger en länk till dej från min blogg.


    Ha det bäst

    SvaraRadera
  7. Hej Kicki! Trevligt att du hittat hit :) Ohh vilket bra tips det tänkte jag inte ens på. Proteinpulver kan man blanda i det mesta utan att det smakar så mycket vilket är jättebra.

    Självklart är det okej, ska kika in din blogg också! Vad för slags löppass körde du?

    SvaraRadera