måndag 2 augusti 2010

Härlig ny träningsvecka

Jo alltså. Vägningsdag idag.

Den landade på 68,7 kg. Med andra ord en minskning på -2,6 kg från förra veckan. Äntligen har jag förlorat all den vätskan som man normalt förlorar när man börjar gå ner i vikt. Från och med nu kommer det blir svårare men det innebär också att det jag faktiskt går ner är mestandels fett förutsatt att jag äter tillräckligt med protein. Jag är livrädd att förlora min underbara muskelmassa så för att det inte ska ske måste jag äta minst 120g protein om dagen vilket är jättesvårt enligt mig.

Förra veckan lyckades jag skrapa ihop 4 pulspromenader, 3 löppass (en intervall, en tempo och en distans) samt 3 styrketräningspass. Om en halvtimme är det dags för veckans första styrkepass med mitt nya upplägg! Det är lika härligt varje gång med en ny träningsvecka!

2 kommentarer:

  1. Grattis till en bra nedgång!! Ska själv ned till 67 (ska tävla i den viktklassen i september) så du är en bra motivation för mig :D

    Kul att du testade bänkpress - finns ju inge bättre för bröst, axlar o triceps :)

    SvaraRadera
  2. :D så härligt! Jag hoppas dock att min viktminskning inte blir mer än MAX 1kg/vecka framöver, annars är det för stor risk att det är musklerna som försvinner och det vill vi ju inte!

    Ja, bänkpress var riktigt skoj. Ska kolla in din video med "brygga" också. Finns så mycket jag vill lära mig!

    SvaraRadera