tisdag 17 augusti 2010

Träningsupplägg

Den 31 Augusti är det iFormloppet här nere i  Malmö. Jag ska då springa milen, vilket blir min första tävling på den distansen. Det ska bli väldigt spännande och se hur det går, allra helst hade jag velat hamna under 55 minuter men helt brutalt ärligt tror jag inte det går. Men självklart ska jag försöka klara det, jag är en envis jävel!

Eftersom det idag är två veckor tills dess har jag sedan länge planerat in vilka slags träningspass jag vill ha den här veckan, däremot så är det kräftskiva på fredag så jag måste lägga om styrketräningspassen lite för att få det att fungera.


Måndag: Bröst/Triceps på gym. 30 min pulsträning.
Tisdag: 10 km tempolöpning, 2 km i 6-tempo för att sedan i 7 km springa 5,30-5,40-tempo och sedan en lite lugnare avslutningskm i 6-tempo igen.
Onsdag: Korta intervaller alt. lite distans beroende på hur kroppen känns.
Torsdag: Axlar/Rygg på gym. 30 min pulsträning.
Fredag: 15 km långdistans i ett behagligt tempo.
Lördag: Återhämtningsjogg 5 km, om kroppen är med mig.
Söndag: Ben/Biceps på gym. 30 min pulsträning.

Ungefär såhär ser en normal vecka ut för mig träningsmässigt förutom att nu är det lite ändringar i ordning på passen. Känns stabilt det här! Nästa vecka blir det däremot mycket lugnare så jag är i toppform inför loppet.

1 kommentar:

  1. Grejerna ni fick av mej ligger bland skiten i garderoben ser jag...hahaha...men dom hade passat bra hos mej så släng inte dom. Dom kan få bo hos mej istället, där trivs dom nog bättre...:P

    SvaraRadera