onsdag 25 augusti 2010

Musik, musik, musik!

Det är rätt intressant det där. Ni vet, musiksmak och sådant. Just nu sitter min pojkvän och pluggar och i öronen har han ett album från Spotify som heter "Hardtrance och Dancecore". Musik som jag har mycket svårt att tolerera och uppskatta. Själv när jag behöver fokusera och koncentrera mig behöver jag metal och hårdrock. Högt. Riktigt högt i lurarna så jag verkligen bara försvinner in i mig själv. Allra helst In Flames men även band som Children of Bodom, Sonata Arctica och varför inte Iron Maiden?

Han brukar mer än ofta kommentera hur jag överhuvudtaget kan fokusera när det är någon som skriker och trummorna pumpar på. För mig är det bara underbart. Minns även när jag var liten och skulle sova. Pappa gav mig en dag Black Sabbath på skiva och somna till, fungerade perfekt.

Däremot när jag springer så ska det vara annat. Helst sådan där töntig 90-tals eurodance, pop som E-type, Blümchen och andra härliga klassiker. Viktigt dock är att de har det där typiska tempot i bakgrunden så jag har något att springa efter. För mig är det i princip omöjligt att springa utan musik, jag tappar fart och tycker det är tråkigt nästan på en gång.

Vad lyssnar ni på för musik när ni behöver fokus?

4 kommentarer:

  1. Suseån!? Haha! I like =)
    Jag lyssnar på Bo Kasper..Lisa Nilsson..mkt svensk. Och Carola dåra ;-)

    SvaraRadera
  2. Meh .. Verkar ju vara en reko kille den där.. :P

    SvaraRadera
  3. När jag springer lite fortare snabbare så blir det mkt sån musik som dy lyssnar på e-type, scooter osv. Men sen vid långpass så blir det Kent, Winnerbäck. Det går ju lite saltare då i benen.

    SvaraRadera
  4. Jag lyssnar på ingenting när jag behöver fokuserar mig.
    Men rock när jag springer!!:)

    SvaraRadera