tisdag 10 augusti 2010

Sju galet intressanta saker om mig.. typ?

Jag fick en sådan där Award av Åsa. Väldigt trevligt, tack så mycket!
Har suttit och tänkt på det idag, jag menar. Jag är väldigt principfast när det gäller kedjebrev och "skicka-vidare" saker. Jag ignorerar det och deletar fort som sjutton om det kommer i min inkorg. Men nu är det ändå väldigt smickrande att någon ens läser min blogg så jag tänkte "Va fan, kan vara kul!". So here it goes.




Med utmärkelsen kommer följande förpliktelser:
1. Kopiera in Awardbilden för att visa att man fått den.
2. Tacka och länka till den som nominerade dig.
3. Nominera sju andra bloggare och länka till dem.
4. Berätta sju intressanta saker om dig själv.

Sju intressanta saker om mig då. Både positiva och negativa saker.

  1. Jag jämför mig ofta med andra kvinnor. Detta är väldigt destruktivt då jag hänger upp mig på alla dessa kvinnors bästa sidor och egenskaper, utseendemässigt då, och sedan nedvärderar mig själv i att jag inte har det så bra. I tappra försök att få bort detta tänk försöker jag istället tänka på mina positiva egenskaper och det blir bättre för varje dag, numera tycker jag om min kropp!
  2. Jag läser fantasyböcker. På engelska. I princip varje kväll när jag inte är stentrött tar jag fram min bok och maler tills jag inser att klockan är för mycket. Favoritfantasyförfattaren i nuläget är Terry Goodkind och hans serie "Legend of the Seeker". Finns även som en skitdålig tv-serie som skiljer sig enormt från böckerna.
  3. Är det en spegel eller en glasruta som ger i från sig reflektioner så kan ni ge er fan på att jag speglar mig. Sjukt frustrerande, tror det dock är rätt vanligt? Önskar iaf att jag kunde strunta i det dumma beteendet.
  4. Jag tävlingssimmade i många år när jag var yngre. Tyckte det var väldigt rolig men dock var jag ingen naturbegåvning på det. Kan i af alla fyra simsätt fortfarande och älskar att spendera tid i vattnet.
  5. Jag är en enorm datorspelnörd. Tycker om att spela spel egentligen i alla dess former men nu på senare tid är det Starcraft 2 som gäller, men annars så har det blivit en del Mass Effect, Dragon Age, Civilization 4 och mycket mer!
  6. Jag och min sambo och fästman träffades via onlinespelet World of Warcraft. Vi fattade tycke för varandra väldigt fort och efter första gången vi sågs på riktigt blev vi ett par. Detta var 2,5 år sedan, nu bor vi ihop samt att han friade till mig samma dag jag flyttade in. Tanken är att bröllopet blir nästa sommar om allt går som planerat.
  7. Jag älskar tv-serier. Är det en tv-serie jag börjat fatta tycke för kan jag sluka alla säsonger på bara några veckor. Wonderful. Lite torka nu under sommaren men tack och lov för True Blood!
Såja. Sju otroligt spännande saker om mig. Nu ska jag försöka nominera lite folk också, jag förstår om ni inte orkar, men man kan hoppas. Av dem över 70 bloggar jag har koll på är det inte lika många som läser min men nu ska vi se.
Min älskade syster får en nominering tillsammans med mina vänner Karin och Hanna. Sedan har vi även söta BellisenEmelie, Kicki och tuffa Bondbruden!

5 kommentarer:

  1. tack för den fina awarden, skall sätta mej ner och fundera ut 7 hemligheter om mej :)

    Kul sätt att träffa kärleken på och ännu mer roligt att ni skall gifta er. Grattis.

    Du har inga planer på att springa iform loppet i Malmö den 31 augusti?

    Kramizz

    SvaraRadera
  2. Jovisst, det ska jag springa! Ska du också det?

    SvaraRadera
  3. Japp, tillsammans med dottern, mamma och syster. Men det är bara jag som springer dom andra går. Skall du springa 5 eller 10 km?

    SvaraRadera
  4. Men så roligt! Jag ska springa 10 km är det tänkt. Själv då? 5 eller 10?

    Tyvärr känner jag inga andra människor som springer eller ens vill gå lopp så jag är själv :)

    SvaraRadera
  5. Är anmäld till 5 km. Tanken är att jag skall springa midnattsloppet i Göteborg nästa helg och 1/2 mara i danmark i september, så det kan vara skönt med en liten kortare tur, kanske.

    SvaraRadera