måndag 23 augusti 2010

Lägesrapport

Först kan jag berätta att på jobbfronten ser det än så länge positivt ut. Jag har gått vidare till "nästa steg" och är därför en av de tre som de väljer mellan! Jag fick ett arbetsprov jag ska fixa och så ska jag träffa dem en gång till. Mystiken tätnar och jag är jätteglad men också nervös!

Jag vägde mig imorse men vågen verkade ha lite problem. När jag inte stod på den så pendlade sifforna från 0.0 till 0.5, upp och ner, hela tiden. Vägde mig och det hamnade någonstans runt 68.5 kg eller så. Några hekton upp vilket är helt okej då det som vanligt är lite till och från. Sen har jag även varit på fest två dagar i rad så det påverkar självklart. Funderar faktiskt på att ändra min vägningsdag till fredag, vara lite crazy sådär.

Sedan funderar jag även på att ta det lugnt i veckan med kcal-räknandet. Dvs, försöka ögonmåtta mat men även unna mig lite saker under veckan som kommer. Detta är av två anledningar. För det första så har jag kört på nu i över en månad och visst, jag har även då haft en dag här och där jag unnat mig något extra men ändå kört på hårt alla andra dagar. Men den främsta anledningen är att det är en vecka till iForm-loppet. Kroppen ska få vila ganska mycket, äta lite mer kolhydrater än vanligt dagarna innan. Låt oss kalla denna vecka som en testrunda om hur min livsstil kommer bli i framtiden. Självklart ska jag inte svulla godis och skit, men ändå unna mig att gå på Malmöfestivalen och testa olika exotiska maträtter från alla matstånd.

Bra början på veckan!

3 kommentarer:

  1. det tycker jag absolut du kan göra.
    Hoppas loppet går bra sedan!!!

    SvaraRadera
  2. Det låter som en bra plan. Man måste få unna sig och om du lärt dig "ögonmåtta" så är det bara att köra :)

    SvaraRadera
  3. Mmm vi får väl se hur det går! Haha jag hoppas bara jag inte går upp för mycket i vikt, det vore ju helt deprimerande :P

    SvaraRadera