måndag 9 augusti 2010

Viktpendling

Ja alltså. Måndag idag. Ganska trevlig dag när man är arbetslös men annars så är det även vägningstajm.
Vågen visade 69,2 kg vilket är en uppgång på 0,5 kg. Visst det suger lite men har man haft en ätardag så har man, det är främst vatten som jag har lagt på mig samt att jag även pendlar ganska ordentligt upp och ner i vikt på en dag. Ett halvt kilo är lite jämfört men en vanlig dags pendling so its fiiine. Måtten verkar vara bättre än normalt men det är svårt att avgöra.

Nästa vecka hoppas jag verkligen att vågen visar 68 kg. Den stora anledningen till att jag vill gå ner i vikt är för att jag alltid varit en liten tjockis, har nog aldrig varit i kategorin smal. Vore spännande att se hur det kändes men främsta anledningen är för att det garanterat kommer göra att mina tider inom löpningen blir bättre. Det om något är värt det!

Så vad ska man göra nu måntro? Kanske färga håret? Jag är så avancerad att jag färgar underhåret rött och sedan överhåret svart, så det tar lite tid dock.. 

4 kommentarer:

  1. Usch ja... vågen är duktig på att pendla, man kan bli manisk av den där makkapären! Kram och pepp

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna att vågen visar neråt.. Jag har alltid varit likadan.. Inte tjock men inte heller smal..Jo, när jag gifte mig rasade jag i vikt och vägde mindre än någonsin.. Nu sitter de här 3 kg som berget men nu jäklar ska dom bort..

    SvaraRadera
  3. Vågen kan vara jobbig ibland, kanske testa att mäta i stället. Eftersom du även styrketränar så kan det vara så att vågen står still men cm krymper.

    Kramizz

    SvaraRadera
  4. Ohh Cornelia, jag hade glömt att uppdatera min blogglista med dina nya blogg och blev påmind nu att jag undrat vart dina inlägg hållt hus :D

    Jo Kicki, visst har jag mätt mig själv också men det är lurigt. Exempelvis så kan mina mått, speciellt kring magen, variera upp till 10(!!) cm på en dag så det känns halvt motiverande det med..

    3 kg är inte mycket Åsa men som du säger, de jäklarna är envisa! Kämpa på!!

    SvaraRadera