torsdag 19 augusti 2010

Sen men ack så underbar träning

Idag var jag på gymmet väldigt sent idag för att vara mig. Kom dit vid 21:00 och var där i dryga timmen.
Jag har hela tiden velat gå dit under dagen men jag blir så seg och omotiverad när det är så mycket saker i lägenheten när vi renoverar samt att ja, vi gör faktiskt saker mest hela tiden.

Men hur som helst kände jag att jag inte kan missa ytterligare en dags träning, då mår jag bara ännu sämre.
Sagt och gjort. Jag körde axlar och rygg men skippade två övningar då det var förvånansvärt mycket folk på gymmet trots att det var så sent samt att de två övningarna är så lätta att göra teknikmissar på.

Efter det körde jag intervaller på löpbandet. Eftersom jag inte sprang intervallerna igår blev det bara 8 st.
Jag körde 2 set med 4 intervaller i varje. Mellan varje intervall var det 1 min gåvila i 5km/h hastighet och mellan varje set 2 min gåvila. Intervallerna i sig körde jag i en 14 km/h hastighet i 50 sekunder samt att den sista intervallen tryckte jag på 15 km/h. Grymt härligt att pumpa ut energi i benen och det bästa av allt är att jag med lätthet hade kunnat klämma ut 4 till som var den ursprungliga planen. Men nej, jag vill inte äventyra morgondagens långpass genom att pressa mer. Ibland tar man sitt vett till fånga!

1 kommentar:

  1. Gymmet låter härligt! Är dålig på att springa på löpband. Hur är det när man kör intervaller?

    SvaraRadera