torsdag 12 augusti 2010

Arbetsintervjun

Idag har varit en spännande dag. Minst sagt. Tack för alla lyckönskningar jag fick, intervjun gick verkligen jättebra! Han som intervjuade mig sa efteråt att detta var en av de bästa intervjuerna han haft hittills och att jag definitivt hade rätt kompetenser osv, det enda som talade emot mig var att jag bodde i Malmö då det innebär en pendlingstid på 2h/dag. Däremot tillade han "Ja, om jag ska vara ärlig så har många av de intervjuerna jag haft hittills inte alls klaffat..".

Woho! Nu hade han 5 personer kvar att intervjua efter mig av 12 sammanlagt. 1/3 av dem var kvinnor tillade han även och att de gärna hade en kvinna på arbetsplatsen då det bara var killar i nuläget. Så det bådar gott! Men visst, chansen finns att jag inte får jobbet och om så är fallet är jag ändå nöjd för jag gjorde verkligen jättebra i från mig!

Tog lite bilder på hur jag såg ut när jag gick dit idag. Notera även att jag orkade färga mitt hår i mina två avancerade färger helt själv.

Carola-vinden blåste passande.

En glad Linda efter intervjun!
Annars då? Ja, tog en löptur när jag kom hem. Var äckligt trött och sliten och ville inte alls ta mig ut. Bestämde mig dock att lägga bort pressen på intervaller och fart och bara springa korta 5 km i ett lugnt tempo. Väl ute så kändes det såååå skönt och dessutom började det regna så det var bara ren njutning förutom den första km där benen kändes som stenblock.

Smygvägde mig även efter löpningen och vågen landade på 68 kg(!!!!). Ska bli spännande hur det ser ut efter morgondagen som bjuder på middag ute med tillhörande alkohol och sedan utgång i Köpenhamn då min söta kompis Karin fyller 26 år idag. Grattis igen hörrö! Tänkte dock att jag tar min långa löprunda imorgon runt en 12-13 km så jag förbränner riktigt mycket kcal innan utgången, förhoppningsvis går det jämt upp i slutänddan :)

3 kommentarer:

  1. Ja det känns grymt att kunna springa igen. Men ska försöka ta det lugnt, men de är svårt :S

    Hoppas du får jobbet!

    SvaraRadera
  2. Tack för besöket! :D
    Ååå vad roligt att det gick bra på intervjun - håller tummarna nu att de andra klantar bort sig..
    iFORM i Malmö är nog ännu roligare - Sumdbyberg körde för första året och drog väl inte jättemycket damer ;) I Danmark ska det vara stort har jag hört..
    Snygg i håret är Du med! att Du gjort det själv - impad.
    Ha en trevlig kväll!

    SvaraRadera
  3. Äh folk har konstig syn på avstånd till jobben idag, halva Norrtälje pendlar ju till Sthlm, vilket i kortaste fallen är 1h enkelresa, jag jobbade ju i Kungens Kurva ett tag och det tog 2h enkel resa kommunalt att ta sig dit :)

    Dock verkar det som om det desto mindre orter man kommer till desto kräsnar är dom att jobbet ska ligga närmare? När jag pluggade i Tranås tyckte många att 2-3 mil var maxavståndet, men var finns utbudet av dom jobben då? Speciellt om man studerar vidare till något speciellt som inte ens erbjuds i de städerna :S

    // Jan

    SvaraRadera