tisdag 24 augusti 2010

Förbannade motvind

Med en vecka kvar till loppet har jag sedan flera veckor tillbaka planerat hur min träningsvecka ser ut. Idag var det dags för 8 km, varav 4 km av dem skulle gå i ett lite snabbare tempo. Det gick åt helvete kan jag meddela, inte pga att benen var trötta utan för att det blåser orkan här utanför. Hur mycket jag än tog så kom jag i princip ingenstans och denna motvind var då främst under de 4 km jag hade tänkt att öka tempot på men jag höll ändå ett 6min/km-tempo dock. Min sista två nedjoggningskm gick bra mycket snabbare då det var medvind eller sidvind istället.

Aja, allt som allt är jag ändå jävligt nöjd. Trots detta så kom jag hem med 8 km trots att jag fortfarande hade träningsvärk sedan söndagens brutala benpass samt att pulsen höll sig riktigt låg och fin. Jag tittade på lite gamla registreringar på jogg.se och märkte att samma puls jag sprang på idag nådde jag då med ett tempo på 50 sekunder långsammare/km men även kortare sträcka. Är inte det en fantastisk utveckling på bara ett halvår?!

Passet i sin helhet:
Längd: 8 km
Tid: 47:09 min
Tempo: 5:54 min/km
Medelpuls: 167 (79%)
Maxpuls: 179 (85%)
Kcal: 553

1 kommentar: