torsdag 26 augusti 2010

Irritation

Idag stod det intervallstege på schemat. Upplägget har jag fått från ett av marathon.se olika träningsguider och tanken var att springa 2 km uppjogg sedan intervaller 4 min - 3 min - 2 min -1 min med 1 min ståvila mellan varje.

Under passet tyckte jag det gick bra och att jag hade ett härligt flyt samt att när jag tittade på klockan så såg det bra ut. När jag kom och som vanligt skulle dubbelchecka vad klockan säger i distans med kartan. Enligt kartan hade jag sprungit en halv km mindre?! och jag blev riktigt förbannad. Inte kan det här stämma? Jag som sprang så härligt bra och allt? Gick omkring och surade i säkert en halvtimme innan jag dubbelkollade sträckan igen och upptäckte att klockan och kartans distanser VISST stämde överens. På metern. Woho!

Nu har jag bara tiden för hela tiden jag sprang så ståvilan är inte med men iaf, jag är glad:

Distans: 6,64 km
Tid: 37:15 min
Tempo: 5:36 min/km
Medelpuls: 168
Maxpuls: 187
Kcal: 437

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar