lördag 31 december 2011

Hej 2012!

Så kör vi en liten kortare variant av nyårskrönika. Om man nu skulle vara intresserad kan man läsa om mitt 2010 här och mitt 2009 här.

Mitt 2011

Tittar tillbaka till januari och som vanligt var jag sjuk i några veckor kring jul så i januari blev det nya tag med träningen för att återfå min tidigare kondition. Sprang 15km och kände mig väldigt nöjd. Januari överlag gick mest ut på löpning som sedan avslutades med min kusins 30årsfest i Norrtälje.

I februari räknade jag smalmatte och kände mig kaxig över att jag sprang 2mil på träning. Jag fick inte heller fortsätta min anställning i Ängelholm men detta var bara positivt då det ledde till mycket bättre möjligheter i maj. Jag passade även på att besöka ett spa för första gången i mitt liv. Mys.

Mars bjöd på förjävliga löparknän, distansrekord som slogs nästan varje vecka och första upplevelsen av brutala tusingar. Jag oroade mig även över hur jobbiga långpassen fortfarande kändes och våndades över hur Stockholm marathon närmde sig. Men milen den gick snabbt på träning och löparglädjen smög sig på åter igen!

I april roade jag mig med en 30dagars fotoutmaning som jag till slut ej orkade göra klart. Sprang även 26km och hade ett fantastiskt pass. Jag åkte även inlines i vårvärmen och sprang i linne och korta byxor på påskafton! Den 27e april blev det metrologisk sommar och livet kändes riktigt bra!

Maj, underbara maj var månaden med stort M. Vid detta laget hade jag tröttnat enormt mycket på långpass och längtade så till att få visa vad jag kan. Fixade även distansrekord på 3 mil och fick nytt jobb. Ett jobb med bättre lön, roligare arbetskollegor och bra mycket närmare arbetsplats. Jag svampade till mig all information jag kunde om maran och lördagen den 28 maj sprang jag mitt livs första marathon. Och vilken underbar känsla det var!

I juni blev det mycket vila och en Garmin blev en del av min lilla familj. Sprang Malmömilen och åkte i vanlig ordning till skärgården över midsommar med familj och vänner.

Försökte komma tillbaka i form i juli och varvade bra pass med skitpass. I slutet av juli verkade jag ha hittat tillbaka till min löpning och hade en regnig sommar på min nya arbetsplats.

Augusti innehåll supertusingar, triathlonfeber och Malmö halvmarathon där jag äntligen fick chansen att träffa Coyntha för första gången! Jag gick även med i rivstart 2011 vilken resulterade i en liten viktnedgång som kunde varit större om jag inte tappade fokus som vanligt när jag blev sjuk. Jag avslutade även med ett lopp på 5km i Trelleborg där benen fick pinna på.

I september övervann jag min rädsla för att springa med andra löpare och begav mig till bokskogen för tuffa backintervaller. Jag började även simma en gång i veckan på morgonen innan jobbet. Jag skrev ett inlägg om vältränade tjockisar och sprang ett fantastisk lopp i Skanör där jag kom in under 55 minuter!

Den 3:e oktober firade jag min födelsedag i vanlig ordning och åkte på kundfiske med jobbet. Jag lyckades även få med mig min käreste på backintervaller och planerade (och utförde) flera sådana roliga pass ihop.

I november blev det bloggpaus och positiv feedback och fortsatt anställning på jobbet!

Hela december var jag sjuk och tränade knappt något alls, men köpte däremot en ny bil som är riktigt fin. Vi bestämde även bröllopsdatum och den 2:a juni 2012 smäller det!

Så ja, det har faktiskt varit ett ganska fantastiskt år. Våren speciellt. Stockholm marathon var självklart höjdpunkten tätt följt av mitt nya jobb som jag älskar och snabba Skanörsmilen. 2012 ser definitivt inte ut att bli sämre och livet känns faktiskt som det är på väg att bli riktigt, riktigt bra.

Gott nytt år på er!

2 kommentarer:

  1. Hej Linda! Jag blir så himla inspirerad av dig och din kämparglöd, det här året ska jag också bli sådär sportig som du! Hoppas att du har det bra annars, var ju ett tag sen jag träffade dig! Många kramar Linnea Andersson

    SvaraRadera
  2. Men tack Linnea, vilken komplimang! Jodå, det är mycket fint, hoppas du har det jättebra också!
    Många kramar till dig med

    SvaraRadera