torsdag 7 juli 2011

Ur form

Oho, så sprang jag intervaller idag. Har knappt tränat något i Juni månad så det är tungt att komma tillbaka. Benen är riktigt sega och det hjälper inte att det är supervarmt även klockan 6 på kvällen (men jag klagar inte på värmen!). Men marathonvila och semester gör inte underverk för konditionen (även om jag lyckades persa med tre minuter på milen)!

Så tillbaka till dagens pass. 5x200m x 3 set. 45 sec vila mellan varje intervall och 1,5min vila mellan varje set. Jag hade mjölksyra till tusen efter 10 så de sista 5 var riktigt, riktigt tunga och jag svettades sönder totalt. Dock kändes det som passet verkligen gav något och tiderna varierade mellan 4.05-4.35min/km tempo. Bra för att vara mig, speciellt med tanke på hur ur form jag är.

If I pay in sweat hade jag var stormrik. Liksom.
Men det är bara att ta sig upp på hästen igen som man säger, i helgen kör jag en 14km för att få lite långpass-känsla tillbaka. Och imorgon är det fredag. Äntligen! Sömn, sömn, sömn! Ge mig.

1 kommentar:

  1. Hej och välkommen tillbaka!
    Du kommer snart tillbaka i formen!! Man behöver ta lite semester då och då...

    kram

    SvaraRadera