tisdag 3 januari 2012

Månadsmål för 2012

Här kommer mina (tränings)mål för varje månad under hela 2012. Dessa mål förutsätter att inget oväntat händer och att jag håller mig någolunda frisk under året. Dessutom är dessa mål till för att peppa, inte stressa så skulle det kännas för hårt, då modifierar jag.

Viktigast är dock att jag hittar balansen och är nöjd med allt jag gör. Det är mitt liv och det är jag som utformar det på mitt sätt. Jag.

Januari: Kom igång
- Få tillbaka rutiner när det gäller mat och träning
- Löpning minst 2 långpass

Februari: Få upp distans och skaffa fokus
- Löpning minst 100km (25km/vecka)
- Skapa ett ordentligt veckoschema för styrka
- Ingen alkohol

Mars: Fart
- Lopp: Seedningslopp, Göteborgsvarvet 25 mars
- Ge extra tryck på intervallerna
- Gått ner till "normalvikt" och börja pröva bröllopsklänningar

April: Mängd och lugn i kropp och sinne
- Löpning 4 långpass varav ett pass 25km
- Springa minst 15 pass löpning
- Stressa långsamt inför bröllop och var glad

Maj: Prestera
- Lopp: Göteborgsvarvet 12 maj under 2h
- Planera det sista inför bröllop och släppa press om träning efter Göteborgsvarvet

Juni: Hålla balans
- Lopp: Malmömilen 16 juni
- Springa minst 2 långpass för att inte tappa fokus
- Njuta av bröllopet och peppas av Stockholm marathon som går samtidigt 2 juni

Juli: Terräng
- Springa minst 3 långpass i bokskogen
- Fokus på backintervaller, gärna i terräng

Augusti: Bibehåll och öka distans
- Lopp: Malmö Halvmara
- Springa minst 3 pass i bokskogen
- Hitta ett 5km löparlopp

September: Jag kan!
- Lopp: Lidingöloppet 29 september
- Springa minst 3 pass i bokskogen

Oktober: Snab hest
- Byta fokus till fart med mer intensiva intervaller
- En vilovecka från löpning efter lidingöloppet

November: Trappa ner
- Lopp: Bromölla 10km
- Må bra i höstmörkret

December: Chill
- Springa minst ett långpass
- Julaftonsjogg
- Vara nöjd med årets prestationer

1 kommentar:

  1. Dina mål ser riktigt bra ut. :-) Få ses vi på både Varvet och Lidingöloppet :-)

    SvaraRadera