onsdag 16 februari 2011

Ibland är saker inte så roliga

Det finns en anledning till varför jag inte skrivit nu på ett tag. I torsdags fick jag nämligen veta att jag inte fick fortsätta min provanställning av diverse anledningar, vilket då innebär att livet helt plötsligt vänds upp och ner.

Det är svårt att reagera och förstå riktigt vad som hände. Så nu känner jag att jag börjar bli redo att plocka ihop mitt CV igen, göra om min portfolio från början och ja.. gå vidare helt enkelt. För problemet är att hur omotiverad jag än är att göra dessa tråkiga saker igen så måste jag, jag måste få in pengar.

Det positiva i detta (för man måste alltid hitta positiva saker med allt mina vänner!) är att jag kanske hittar ett jobb som är närmare, helst då i Malmö även fast det inte gör mig allt för mycket att pendla. Tills jag hittar ett nytt jobb kan jag träna på dagarna innan lunch när det är ljust vilket är ett fantastiskt sätt att börja dagen.

Och en annan fantastisk sak är att jag slog distansrekord i helgen, visserligen inte med mer än 1 km men det kommer bli mycket fler ju längre in i min marathonresa jag går. 22 km people! I'm on a roll!

6 kommentarer:

  1. Inget ont som inte för något gott med sig känns för visserligen lite ålderdomligt att säga. Men är så sant. Du ska se att du snart hittar nytt jobb och njut av tiden så länge!
    Go girl!

    SvaraRadera
  2. Jag köpte ett kit med tandblekning på www.uffessakerochting.se
    Min kusin hade testat sånt och det var superbra sa hon. A-L

    SvaraRadera
  3. Nej! Fy, vad trist!

    Och sen grattis till distansrekordet.

    SvaraRadera
  4. Sånt suger, speciellt om man trivs. Bit ihop och försök se fördelarna ifall du hittar ett jobb närmare hemmet, i början är man ju inte så kräsen men fan sen inser man vad extra tid egentligen kan betyda, kram / Jan.

    SvaraRadera
  5. Usch, vad tråkigt! Vad jobbar/jobbade du med?

    Och grattis till distansrekordet!

    SvaraRadera
  6. Tack så mycket allihopa för omtanken, jag kommer få ett bättre jobb det är jag övertygad om!

    Jag jobbade som webbdesigner! :)

    SvaraRadera