fredag 25 november 2011

Detta kolhydratsberoende man har

Fredag och som vanligt startade jag dagen med en dryga halvtimmes simning. Oftast blir det 400m insim, sedan 500m tuffa intervaller som avslutas med 200m avsim. Det känns mycket bra att komma till jobbet efter ett sådant pass vill jag lova!

Hade även medarbetarsamtal där jag fick massa positiv feedback samt en fin löneförhöjning. Mycket, mycket bra. Däremot det svåra med fredagar - det är väldigt ofta kroppen klagar på matthet och blodsockret skriker efter energi, då gärna i form av just socker. Det är en utmaning att låta bli, att inte låta kroppen ta över mitt starka beroende av goda saker. Nu inne i tredje veckan av lchf går det faktiskt mycket bättre, även fast jag känner att kroppen skriker efter något extra på fredagar. Mitt vapen är att göra efterrätter som är mer nyttiga än alla andra val man kan göra. Efterrätter som jag kan äta och ändå hålla mig inom mina ramar. Ikväll blev det brownies och omg så goda de var! Orkade en innan jag höll på att dö av matthet. Ca 5 kolhydrater per styck så inte helt pjåkigt.

Imorgon är det gåsamiddag och en gigantisk utmaning om jag ska klara att hålla mig borta från överflödiga kolhydrater när det är släktmiddag. Kommer säkert gå över en del, men troligtvis kommer den delen vara minimal. Ska dessutom försöka hålla mig till att enbart dricka torrt vitt vin eller rött vin (inget av det som jag är jätte förtjust i). Men innan dess blir det intervaller med kärleken och förhoppningsvis ben som är pigga på löpning!

Röda läppar och hår som självtorkat till lockar. Fancy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar