onsdag 20 juli 2011

Hej igen formen!

Jag tror minsann den är tillbaka. Då jag inte hann med mitt planerade långpass i helgen så gjorde jag det idag efter jobbet istället. Överlag försöker jag undvika längre pass på vardagar då jag har mycket annat som också ska hinnas med innan läggdags. Men det är bara att köra på om man missar under helgen.

Som ni ser så börjar jag leka mer med mina bilder med apparna i iphonen. Wonderful!


Hur som helst. Målet var att allt över 14km är bra (med tanke på hur förra långpasset gick) och att jag gärna skulle hålla ett maxtempo på 6:30min/km. Varför? Jo, jag har Malmö halvmara snart och måste verkligen få upp intensiteten på långpassen.


Hade för en gångs skull med mig kameran så passade på att posa lite vid åkrarna och golfbanorna efter en 12km. Vackert!


Om jag klarade det? Som fan! 17,5km i ett medeltempo kring 6:25min/km och ben och puls som mådde så fint, så fint. Me like.

Och nu är jag helt slut och ska sova, har som sagt massa på jobbet just nu och i helgen är det två födelsedagsfester som ska planeras! Tur att jag har träning som gör att jag varar ner. Och kompressionsstrumpor såklart ;)


- Posted using BlogPress from my iPhone

5 kommentarer:

  1. Härligt!
    Länge sen jag körde 17...men det får bli snart!
    Tycker du att kompressionsstrumpor hjälper att återhämta benen?

    SvaraRadera
  2. Härligt att formen är tillbaka och kul att du gått loss på apparna! :) Jag gillar verkligen dom där! :)

    Vill du ta bilder med självutlösare kan jag varmt rekommendera Gorillacam. Brukar själv köra "timelapse" där den tar ett antal bilder i en frekvens som man själv ställer. Sedan "spexar" man bara lite framför kameran så får man se vilken av bilderna som bli bäst ;)
    Den är gratis också! :)

    http://www.youtube.com/watch?v=x3mIKg_3fHs

    SvaraRadera
  3. Oja! Jag tycker det hjälper otroligt mycket faktiskt, oftast brukar jag ha extremt ont i vaderna efter ett långpass så jag knappt kan stå upp. Dessa gör det genomlidligt. Har dock inte testat att springa i dem än - men det är "på-att-göra-listan"!

    Haha ja, apparna är verkligen grejt! Ohh ska kolla upp det, tycker dina in-action bilder är helt fantastiska! :D

    SvaraRadera
  4. Roligt att höra! Dom flesta är tagna med Gorillacam och sedan fixar jag lite med dom i bla Camera+, kul när man kan göra så mycket med telefonen :)

    SvaraRadera
  5. Vad kul att du har hittat formen igen!
    Jag är på gång. Har varit sjuk i två veckor men det börjar att bli bättre.
    Nu ska jag satsa på ultralöpning!!

    Jag funderar på att springa halvmara i Malmö... det vore kul!!

    Jag äslkar Iphone!!

    kram

    Mina kommande lopp är Stockholm halvmara och Venedig Maraton i Oktober :)

    SvaraRadera