söndag 22 maj 2011

Svampar om maran

Jag är som en svamp som suger åt sig all information jag kan hitta om lördagens äventyr. Ser filmen om banan, läser om banan, läser folks välskrivna historier om maran och tips för att klara det både mentalt och fysiskt. Jag är spänd, förväntansfull och nervös. Jag är livrädd inför min första dipp och när den kommer komma, jag är livrädd att mina ben ska kännas tunga som de gjort de senaste verkar pga hård träning och jag är livrädd att det kommer strålande sol och olidligt varmt. Men ändå så längtar jag så enormt mycket. Målet med hela vinterns träning är snart här. Snart får jag testa mina begränsningar och min kapacitet. Wow.

Marathon. Smaka på ordet. Ett till synes litet ord med stor innebörd. Marathon. I alla år har jag beundrat de som klarat av det, tyckt det varit galna med grymt häftiga. Jag har stolt skrytit om att min far har minsann sprungit några marathon han. Och nu, nu på lördag så kommer jag stå där på startlinjen och springa ett marathon själv förutsatt att inget oväntat händer. Wow.

Fy fan vad jag längtar.

4 kommentarer:

  1. Det är så kul att springa ett marathon!! Man blev så stolt om att bara säga ordet!!
    Vi är redan en vinnare, att ta steget och anmäla sig, träna och starta gör oss en vinnare!

    Jag är på väg att bli frisk (hoppas jag) jag har vilat hela veckan.

    Vad jag längtar till lördag!

    Ska vi komma överens för att ses en stund? Jag kommer redan på fredag till Stockholm för att hämta nummerlappen. Vi kanske kan ses på pastaparty en stund?

    Kram

    SvaraRadera
  2. Oja, det är jättestort och spännande! Jag hoppas verkligen du blir frisk i tid.

    Jaa jättegärna Coythna, tänkte på det med! Jag kommer åka upp på till sthlm på fredagen också men jag är inte helt säker på när jag kan lämna jobbet så det kanske blir lite sent! Men tanken är att jag ska hinna till pastapartyt iaf innan de stänger 20:00, men för säkerhets skull kan du maila mig ditt telefonnummer kanske till linda.pettersson@gmail.com så kan vi höras av på fredagen?

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket! Lycka till på maran!

    SvaraRadera
  4. En sak slog mig big-time igår när jag var på 20km; att springa ett helt marathon är respekt!
    Om en vecka tillhör du skaran grymt häftiga och respekt skall du ha.
    Blir döspännande att följa dig, det kommer att... Gå. Alla. Tiders.
    Reeeespect!

    SvaraRadera