onsdag 2 mars 2011

Äntligen på G

In your face löparknä! Körde nästan 3km uppvärmning, löpskolning, långa backintervaller i 18min och sedan ca 2km nedjogg hem. Visst, det gjorde ont den sista km hem men passet i sig var fantastiskt. Jag älskar backintervaller hur sadistiskt det än låter. Men iaf, jag vet att min löparknä inte blir bättre av bara vila och stretch utan det kräver lite löpning och sedan stretch på det för att bli bättre. Det är ju ändå tredje gången jag lyckas få den här skiten..

Men annars? Jag känner jag är på väg tillbaka ändå. Träningen känns motiverande även fast det gör ont fortfarande. Gymglädjen börjar komma tillbaka och jag det har lite med att göra att Pernilla gav mig motivation genom ett peppande blogginlägg om hennes träning men också att jag själv bestämt mig för att jag tycker det är roligt. För det tycker jag egentligen. Så imorgon ska jag slå rekord i bänkpress, i promise!

Jag vill även tillägga att även fast jag tyckt att gymmet varit förbannat tråkigt har jag varit där minst 2gånger i veckan det senaste året i princip och sedan mina tre löparpass på det. För jag menar, inte kan man vara utan träning heller?

4 kommentarer:

  1. Hej Linda!
    Inget kul med löparknä, hoppas du blivit kvitt skiten nu!
    Har själv haft problem med löparknä och har kört i förebyggande med en foam roller sedan dess och det har inte kommmit tillbaka heller. Har du ingen foam roller vill jag varmt rekommendera dig att skaffa en!
    Du kan läsa lite här!

    http://runningtimes.com/Article.aspx?ArticleID=9911

    SvaraRadera
  2. Vad bra! Hoppas ditt knä blir bättre och bättre!
    Visst kan man inte va utan träning?

    Bra jobbat tjejen!!

    kram

    SvaraRadera
  3. Vad glad jag blir att jag inspirerar =). You made my annars så trista och tokiga dag =). Tack!!! *superglad*

    SvaraRadera
  4. Daniel: Tack så mycket för tipset, ska genast kolla upp det!

    Coyntha: Det verkar som knät blir bättre iaf, imorgon ska jag springa igen.. väldigt långsamt iaf :) Och träning är bäst!

    Pernilla: Äsch, det förtjänar du ju! :)

    SvaraRadera