söndag 4 december 2011

Where did you go konditionen?

Det känns som all kondition jag någonsin haft inte finns kvar längre. Har kört helvila nu en vecka från träning då jag varit sjuk. Så idag begav jag mig till gymmet för att träffa Filip. Han brukar få bestämma det mesta när vi tränar ihop vad jag ska köra och det är väldigt olika från vecka till vecka - skitkul rent ut sagt!

Idag körde vi massa övningar som han brukar köra på sin boxning som då använder sig främst av kroppen som vikt. Kände direkt hur hjärtat satt i halsgropen och efter en av övningarna där jag i sammanlagt tre minuter skulle göra stepups, hoppa jämnfota upp på en låda och en sak till. Efter dessa fjuttiga tre minuter blev jag så illamående att jag behövde byta övning. Jag blir så förbannad på mig själv, jag är bättre än detta! Och visst, nu har jag precis varit sjuk och jag känner av det lite fortfarande så helt konstigt är det inte. Men ändå. Fan.

Så jag kör vidare på min lchf, har dock varit lite fuskande förra veckan när jag var sjuk - har en svaghet för skumtomtar. Men två veckor till lchf och sedan blir det mer kaloriräknande då det blir dags för julens goda saker. Efter nyår börjar jag min uppladdning, träning och planering inför nästa löparsäsong ordenligt. Resultaten SKA komma 2012. I feel it.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar