onsdag 9 mars 2011

1000m x 5 = död

Jag brukar normalt tycka om intervaller. Det är jobbigt ja, men oftast inte under så lång period. Backintervaller är som sagt bäst. Idag fick jag erfara vad jag tycker är värst.

Fy fan säger jag bara. Tusingar. Har jag aldrig prövat förr men det stod på mitt schema. 5 stycken närmare bestämt i ett tempo jag aldrig sprungit längre sträcker i (5:10-5:20) med en minuts ståvila mellan varje. Det var nog bland det jobbigaste jag gjort när jag sprungit.. visst är långpass tunga på sitt sätt, men då blir man snarare matt än trött. Idag fick min kropp jobba hårt nära maxpuls. Med andra ord sjukt jobbigt och utmattande!

Jag är riktigt nöjd med dagens pass även om det tog död på mig. Nästa långa intervaller är den 28 April, jag har alltså lite tid på mig att våndas..

1 kommentar:

  1. Verkar som om du kör efter Szalkais program?
    Gör jag med, eller gjorde iaf - den har gett grym utdelning tycker jag.

    SvaraRadera