lördag 23 april 2011

Påsklöpning

Ibland blir man så glad. Påskafton och ett väder som är helt klart sommarvärme. Tänkte att fan, nog räcker väl linne och korta tights idag på mitt långpass? Och visst gjorde det! Så fort det inte blåste (blåser som sagt alltid i Malmö) höll jag på att avlida av värmeslag. Otroooooligt skönt men jobbigt när solen pressade på ordentligt. Tur att jag var smart nog att smörja in mig i faktor 20 solkräm, för jag ser redan nu att jag fått massa färg(röd då alltså) på axlar, ansikte och armar och på benen ser man märken från shorts och strumpor. Fiiiint.

Men långpasset ja. En puls som de första 1,5h ändå höll sig ganska bra för att den sista timmen öka med 5-10 slag när jag inte sprang i skuggan påverkade min hastighet även fast benen flöt på bra. Så varmt, så varmt. Jag hade 4 flaskor vatten/energidryck med mig men jag hade velat ha mer, om inte annat för att hälla över mig själv. Men jag klagar absolut inte, det var helt underbart. Jag njöt hela tiden och klarade mitt mål med dagens pass, nämligen att springa kring marafart i 24 km.

Så en fin påskafton i siffror:
Tid: 2:36:11
Sträcka: 24,28 km
Snitt: 6:26 min/km
Medelpuls / Maxpuls: 165 / 181
Känsla: Rawr!

3 kommentarer:

  1. ha ha det känns som om vi tränar så lika!!!
    Vi kanske borde fråga varandra om vilket pass ska vi köra? hi hi
    Jag har också fått färg (inte röd) på benen..
    Mitt långpass var lite längre än ditt. 8km mer och 1 timma mer!!
    Så bra marafart du behöll!!
    Bra jobbat tjejen!
    kram
    Glad Påsk!

    SvaraRadera
  2. Himmel, sicket gött pass!!
    Vädret har jau varit underbart för löpning i påsk.

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat! Det kommer att gå så bra!

    SvaraRadera