fredag 9 september 2011

Morgonsimning

Jorå! Idag hade jag min premiär i badhuset. Minst 1000m eller en halvtimmes simning innan jobbet gällde(var allt jag hade tid med) och jag körde en 1100m med några minuter till godo. Otroligt vad jobbigt det var och såklart blir det jobbigare då jag kan alla simsätt så tekniken gör att jag kan ta i mer än vad min kropp är van vid.

Men ack så skönt det känns att sitta på jobbet nu. Det är fredag, solen skiner och himlen är blå och jag har redan utfört dagens träning. Supernajs. Och vet ni, när jag såg mig själv i baddräkt så tyckte jag faktiskt inte det såg så hemskt ut alls. 3 veckors rivstart har snart gått och min kropp börjar omformas. Fan va fint hörrö ni.

Nu taggar vi till då inför helgen?!

3 kommentarer:

  1. Vad roligt!! Har du köpt baddräkt och allt som behövs för att simma? Jag är också sugen att börja simma igen. Det är så många år sedan!!

    Tre veckor nu... ja. Hur mycket gick du ner den här vecka?
    Det går ganska ok för mig också :)

    Heja heja oss!!
    kram

    PS Jag har lite planer för oss!

    SvaraRadera
  2. Vilken simhall är bäst i Malmö? Jag skulle nog må bra av lite simmande. (tantsim för min del)

    SvaraRadera
  3. Coyntha: Ja visst har jag gjort det! Gick in på stadium och köpte en billig baddräkt med fina simglasögon och badmössa med :) Gick ner en 0,5kg så det går framåt, hoppas att snart kunna se någon skillnad med.. Hur har det gått för dig?
    Ohhh, berätta planerna gärna!!

    Nollgradig: Jadu en mycket bra fråga! Nu valde jag enbart simhall efter vad som ligger närmast mitt jobb och det blev Aqvakul..

    SvaraRadera