söndag 11 december 2011

Biggest Looser maraton

Åhhhh tittade nyss på Biggest Looser där samtliga deltagare ska springa ett marathon. Korta fem månader har gått sedan de började sin viktresa och där stod de på startlinjen redo att springa ett helt jävla maraton.

Wow. Vilken inspiration det är. Nog för att jag kan vara känslosam men jag satt med tårar i ögonen under loppet som för övrigt gick i strålande sol i typ ödesland. Så otroligt duktiga. Vinnaren kom i mål strax över 5 timmar och de sista två vandrande in på nästan 11 timmar. Fatta, 11 timmar?! Det är ju helt sjukt hur duktiga de två har varit. Vilken prestation!

Det fick mig verkligen att sakna löpningen. 2 veckor har gått sedan jag sprang sist. Och innan dess var mitt längsta pass ca 8km och har varit så illa i 1-2 månader. Lusten har inte riktigt varit där. Men nu, nu känner jag mig mer än redo att leta och framför allt klara utmaningar 2012. Känslan efter jag sprang mitt maraton var helt fantastisk. Jag vill uppleva den känslan igen! 

Stark, starkare, starkast!

4 kommentarer:

  1. Biggest looser är i alla lägen en bra inspiration. Jag saknar också löpningen. Kram och pepp

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det är fantastiskt att se på Biggest Loser och se vad de klarar av.

    Så din lust har inte heller infunnit sig på ett tag? Inte min motivation heller. Men jag ser ändå framemot nästa års löparäventyr. :-)

    SvaraRadera
  3. Ja vilken inspiration! Jag har inte sett när de springer maraton? I vilken säsong det är?

    Mår du bra nu? Har du börjat träna?

    Nästa år kommer att bli ett kanon år!!

    kram

    SvaraRadera
  4. Neh Mia, lusten har inte direkt funnits där men nu efter tre veckor utan så börjar den infinna sig! Kanske inte så konstigt ;)

    Tack Cornelia, det behövdes!

    Det är i senaste säsongen som precis avslutades i USA som alla springer marathon. Dock brukar de ha ett marathon i slutet av alla säsonger, men då bara med några deltagare. Så årets var ännu häftigare!

    Inte börjat träna än men jag längtar till nästa år. Då jävlar!

    Kramar på er alla!

    SvaraRadera