torsdag 29 oktober 2009

Möte med PT

Så igår hade jag ett förstamöte med min nya PT. Hon verkade riktigt bra och var väldigt lätt att ha att göra med. Upplägget vi valde att börja med är att jag på tisdag möter upp henne i gymmet och vi går igenom de två olika styrkepass jag ska göra från och med nu. Sen på onsdag ska vi gå igenom kost och allt sådant och på så vis komma igång.
Tanken är att jag ska fortsätta springa mina 3 pass i veckan enligt schemat jag följer, sedan ska vi ha två styrkepass där jag går igenom hela kroppens muskler och sedan ett 6:e pass för bålstyrka som jag har nytta av i min löpning. Så sammanlagt blir det 6 pass i veckan, med bålstyrkan lite som en bonus de veckorna jag känner att jag hinner med. Jag är verkligen grymt peppad!

Min läxa tills nästa gång vi ses är att jag måste skriva ner alla mina mål tydligt, men även med ett delmål där kring jul. Mitt slutgiltiga mål är att springa Broloppet i Juni helst under 2timmar och sedan då självklart gå ner mina 15kg övervikt. Så nästa vecka börjar jag seriöst och det ska bli himla roligt.

Nästa månads träningsutmaning blir då 20 pass i November månad. Inga problem!

1 kommentar: