tisdag 20 oktober 2009

Veckans planer

Sååå.. jag började dagen med att äta två ägg. Jag som faktiskt älskar ägg normalt måste säga att det var den tråkigaste frukosten jag ätit på jävligt länge. En skiva med riktigt mörkt typ danskt helkornsbröd och en ostskiva med ett glas juice till är det som tillhört min vardag annars. Jag saknar det redan.

Då jag är med i Viktdrottningens utmaning att gå ner 5kg på 6 veckor(dock vet jag inte om jag kommer försöka gå ner SÅ mycket men så mycket jag hinner på de 6 veckorna) så tänkte jag hursomhelst att jag måste trappa upp. Matmässigt ska jag köra Gi-rivstart i 3 dagar för att få en liten "kick-boost" och sedan på fredag käka min normala underbara frukost, försöka ta bort så mycket kolhydrater från min kost som möjligt samt kanske äta någon frukt för att sedan på lördag springa ett långpass på 8km för första gången på många år.

Träningsmässigt är det en lugn vecka:

Mån: 4km lugnt tempo, återhämtningspass.
Tis: Vila
Ons: 4km lugnt tempo, återhämtningspass.
Tors: Gym
Fre: Vila
Lör: 8km distans
Sön: Vila

Däremot tänkte jag nästa vecka börja köra 5 dagars träningspass i veckan om möjligt samt att löpningen börjar trappa upp och snart är det även dags för fartlekar. Hur jag ska hinna med allt detta vet jag inte riktigt eftersom jag både ska resa upp till stockholm och veckan efter en sväng till trollhättan. Vi får se helt enkelt, med lite vilja så går allt.

Nu blev det åter igen ett träningsinlägg, sorry! Dock är jag på bra humör idag trots att jag var äckligt trött imorse så jag ska försöka blogga lite roligt framöver ^^

3 kommentarer:

  1. det gör inget att du skriver om träning och vikt, det är bara inspirerande!
    det här GI-kickstart vad innebär det egentligen? var kan man hitta ett sånt matschema t.ex? finns det på nätet eller måste man köpa en bok?
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Det finns en jättebra sida(giviktkoll.se) där allt man behöver veta om GI står, men som också har massa recept för de 3 olika faser som finns men även veckoscheman man kan följa. Du kan få låna mitt login om du vill och kika runt för att lära dig mer?

    SvaraRadera
  3. ja det vore supersnällt! du kan maila mej ditt login på facebook gulle du!

    SvaraRadera