onsdag 14 oktober 2009

För feta vader för stövlar

Min blogg har varit väldigt mycket vikt och träningsinspirerad på sistone känner jag.. men liksom. Det är det som är stort i mitt liv just nu. Det som får mig att fokusera och gå framåt så allt jobbigt som hänt i min familj på senaste tiden inte tar över och dränker mig.

Var och storhandlade igår på Coop. Ser en skylt över tårtor att snart är det fars dag. Jag började storgråta där inne i butiken. Det är svårt. Fy sjutton så svårt det är. Min far var träningsnarkoman och älskade att springa allt från kortare race till maraton i yngre år. Jag tror det är därför det är så lätt för mig att träna just nu, jag tränar både för han och mig då jag vet att han skulle varit så stolt. Jag bara önskar han fanns kvar och bevittnar allt. Älskade pappa.

Var för övrigt och handlade ett par nya skor idag. Eller ptja, stövelliknande saker. Är det någon annan som har grova problem med att ens vader är för stora för att få plats i normalsize stövlar? Helt absurbt och jag höll på att bryta ihop totalt i skoaffären. Jag har tränat sen jag var liten så mina vader är stora(och faktiskt främst av muskler). Blir tokig på den skiten, däremot när jag var på väg ut så såg jag ett par skor som låg inputtade i ett hörn. Jag tyckte ändå de såg söta ut och provade. Damn, de passade också! Så äntligen har jag ett par fina stövlar. Nu saknas bara en snygg jacka att matcha. Det är inte så lätt heller kan jag lova.

2 kommentarer:

  1. jag har försökt hitta stövlar nu i två veckor men ALLA är för smala. jag får panik i butiken av att försöka pressa på mej ett par stövlar över vaden. alla har inte smala tunna vader när ska skotillverkare inse det?

    SvaraRadera
  2. I know! Jävla skit är vad det är. Jag kommenterade det i kassan när jag köpte mina stövlar idag, hon sa att hon tyckte också det var dåligt men att de som har jättesmala vader tycker likadant fast åt andra hållet. Bleh! De jag köpte är inte så höga som jag önskat men aja, de duger och de är varma.

    SvaraRadera