fredag 29 oktober 2010

Svackor och finnar

Mitt fokus har jag lyckats få tillbaka lite si sådär. Jag har insett att jag är i en liten svacka. Noll lust till att göra saker, jag känner mig stressad och framför allt får jag för lite sömn. Av någon anledning vaknar jag vid 4 varje morgon och kan inte somna om för jag stressar att "jag ska upp om bara 2h, inte ens värt att somna om" vilket är helt fel. 2h extra är ju enormt mycket!

Hur som helst. Kroppen känner av hur jag mår då håret är skabbigt trots att jag tvättar det varje dag, jag har fått två finnar i ansiktet (jag får nästan aldrig finnar) och jag har känt mig allmänt vattenfylld. En normal vecka innebär att jag brukar ha tränat mån-tors men denna veckan har jag bara lyckats träna två dagar däremot har det varit löpning och inte styrketräning vilket är positivt. Gårdagens löpning gick förvånadsvärt bra, 6 km tempolöpning i 5:50 min/km med 1km uppjogg, 1km nedjogg. Två veckor kvar till tävling.

Det som ändå känns rätt bra i det hela är att träningen minskar lite under dessa två veckor, i helgen kör jag mitt sista långpass på 15 km innan tävlingen och efter det är det mest distansträning för att hålla kroppen igång. Så jag kan ta det lite lugnare med gott samvete.

Slutligen kan jag meddela att efter helgens äventyr hade jag gått upp i vikt med ungefär 2kg! Fast lyckligtvis var det mest vatten eftersom jag i dagsläget ligger på 67,2 kg. Dvs, im back to normal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar