söndag 10 oktober 2010

Curse you löparknä

Tog mig till gymmet idag för att köra veckans axel/rygg-pass som jag inte hann med tidigare. Efter det ville jag slänga in ett återhämtningspass på löpbandet för mina stackars ben som arbetade på så bra igår.

Benen var med men inte knät. Och nej nej, det är inte samma löparknä jag drog med i somras utan nu är det andra knät som också vill ha uppmärksamhet. Jag kunde troligtvis springa i 30 min men det kändes inte värt det så det blev ett lugnare tempo varvat med löpning med ett par förvånansvärt pigga ben.

Nåväl, bortsett från det kändes det bra och nu har jag stretchat och isat knät till tusen. Förhoppningsvis räcker vilan och stretching varje dag för att göra det bra tills nästa löppass. Det har funkat förr.

2 kommentarer:

  1. Om du inte redan läser Runners World så köp senaste numret. Där står bra tips för återhämtning och rehab av skadade löpare.

    SvaraRadera
  2. Usch vad besvärligt med ditt knä! Konstigt att det är det andra knät nu!?
    Jag har haft lite ont i min högerfot hela året, men i dag har jag ont i vänsterfoten i stället... Skönt iaf att man inte har ont i både knäa/fötterna samtidigt! :)

    SvaraRadera