onsdag 6 oktober 2010

Kul med tjejer som vågar ta i!

Var kommentaren jag fick på gymmet idag. Det var en annan tjej där som helt spontant hjälpte mig orka mina sista två repetitioner i bröstpress. Vilken känsla! Och så glad jag blev.

Jag var lika imponerad av henne, hon stod där bland de fria vikterna precis som jag och använde 2-4kg hantlar till olika övningar och tog lika mycket plats som killarna. Precis på samma sätt gör jag så det var säkert därför hon "vågade" hjälpa mig sådär :)

Ahh, träningsglädje inte sant?

2 kommentarer:

  1. Låter hur härligt som helst! Själv vågade jag aldrig gå upp till styrkerummet ensam bland alla killar. Jag kände mig alltid i vägen! Tyvärr är det ofta så för tjejer.

    SvaraRadera
  2. häftigt! var med om något liknande igår fast det var efter jag sprungit klart på löpbandet så fick jag en sån fin kommentar av tjejen på löpbandet jämte mig. Sen pratade vi en stund innan jag begav mig. Himla kul att människor man inte känner kan peppa en sådär!

    SvaraRadera