tisdag 19 oktober 2010

Skynda skynda!

Tempolöpning igår med betoning på tempo. Ni förstår inte hur stolt jag är över hur snabbt jag faktiskt sprang. Visst, för många är det inte speciellt snabbt men för mig är det helt otroligt bra jobbat och i kombination med farten jag hade i lördags på långpasset? Någonting har hänt helt enkelt.

Så 1 km uppjogg, 6 km tempolöpning och slutligen runt 1 km nedjogg.
Tempo för hela passet: 5:51 min/km.
Tempo för tempolöpningen: 5:48 min/km.

Det enda tråkiga var att mitt pulsband inte vill hitta min puls igår men jag försökte reflektera över hur det kändes när jag väl sprang. Visst det var stundtals jobbigt. Visst jag ville sakta ner ibland. Men benen var pigga och hängde med enkelhet med. Jag orkade utan problem. Varför ska jag då sakta ner tempot för att det är lite jobbigare än mitt vanliga tempo för andningen? Det var ju inte max jag körde utan 8km i jämnt tempo.

En månad kvar till Bromölla halvmarathon. Då får formen komma till bevis!

1 kommentar:

  1. Wow 3 :) Haha, kunde inte låta bli :))

    Bara en månad kvar, väntar med spänning på din halvmara! Kommer gå galant, du verkar vara i ett mycket bra flow just nu!

    SvaraRadera