lördag 9 oktober 2010

Långpass i soliga, höstiga Malmö

Jo idag var det långpass runt 16-17km som gällde. Jag åt en bra frukost, väntade 2h och begav mig sedan ut i ett underbart höstigt Malmö. Solen sken och det var perfekt värme för det jag hade på mig. Jag hade bestämt innan för att vara lite wild and crazy och springa på ställen jag aldrig varit på.



Det började rätt bra ändå, i ungefär en mil. Sen kom jag till en golfbana som tydligen var belägen mitt i Malmö(wtf?) och jag kom för allt i världen inte av den där banan. Jag snurrade runt där i ungefär 3km innan jag äntligen såg asfalt och civilisation. Jag glädjeskuttade fram till asfalten och sprang några 100 meter tills jag insåg att jag nästan var hemma. Upptäckte att jag "bara" sprungit 13 km så jag sprang i motsatt håll från mitt hem och begav mig ut på en runda jag vet var ungefär 4 km.

Lite statz:
Sträcka: 16,7 km
Tid: 1:44:37
Tempo: 6:16 min/km
Medelpuls: 163 (84%)
Maxpuls: 173 (89%)
Kcal: 1350

Sitter nu och bara njuter. Pulsen var lagom låg, tempot förvånadsvärt snabbt och benen pigga. Vilket pass! Räknar man lite snabbt i huvudet så innebär det att jag har ungefär 25 min på mig att springa resterande dryga 4 km för att komma upp i en halvmara och klara det under 2:10h. Och detta på träning! På tävlingen den 14:e november, då jävlar ska jag nog satsa på mina 2:05. Dock ska det tilläggas att jag behövde stanna och försöka lokalisera vart jag var under detta passet några gånger, men att springa sträckan i ett svep är inget problem - att stanna för mig gör det nästan jobbigare att springa vidare istället för att ge mer krafter.

Yes we can?!

2 kommentarer:

  1. Åh, härligt!! Det där ska jag ta tag i imorgon. Försökte idag, men mina "nya" skor är så kass, får ont i knän, vader och höft av dem...får bli i de gamla imorgon.

    SvaraRadera
  2. Härligt med lite Malmöbilder, det får man inte nog av. Kör hårt och trevlig vecka. Kram och pepp

    SvaraRadera