fredag 13 november 2009

Skräckupplevelsen när jag vaccinerade mig

Som titeln säger. Jag har vaccinerat mig trots att jag varit så anti hela tiden. Det kändes som sagt dumt att neka när man får en lapp med dag och tid hemskickad till en som erbjuder vaccin gratis. Har nu Sverige beställt in så mycket vaccin så är det lika bra man nyttjar det tänkte jag. Så var det också väldigt nära i från där jag bor också.

Hursomhelst. Jag tar mig till rätt ställe, det var en liten kö men den gick fort och efter en 2 minuter hade jag visat upp mitt legg och min lapp om vaccination. Jag möts av massa folk i olika vårdutstyrslar som säger att jag bara ska gå rakt fram i korridoren. Framför mig ser jag hur folk försvinner och det dröjde inte länge förrän jag blev indragen i ett rum med massa sprutor.

"Vänsterhänt eller högerhänt?" var den enda frågan som ställdes. Jag är vänsterhänt men jag menar, det inte så mycket jag skriver manuellt nu för tiden och musen har jag i höger hand ändå. Så det fick bli vänsterarmen och de berättade att jag troligtvis kommer få ont i armen och ger mig ett långt papper med möjliga biverkningar. De ber mig även att gå till väntrummet längst ner i korridoren och sitta i minst 10 minuter så de får chansen att se om det händer något akut.

Jag slår mig ner efter vaccineringen som var förvånadsvärt smärtfri och tittade på folket omkring mig och på en läkare som står och övervakar detta rum. En kille går förbi med hörlurar i öronen och är på väg ut ur rummet. BAM helt plötsligt faller han till golvet. Läkaren springer dit och en sköterska hämtar mer hjälp och en bår. Helvete tänkte jag, vad fan har jag fått i min kropp?! Som om inte det var nog så hände en incident med tjejen som satt mitt emot mig. Helt plötsligt började hennes ögon bara stirra rakt ut, munnen öppen och hon bara var helt borta tills hon föll till golvet hon också. Samma procedur med henne som den andra killen med bår och hela kittet.

På dessa 10 minuter hann jag bli komplett LIVRÄDD. Vad har jag gjort?! Kan jag ta bort vaccinet? Usch, vilken skräckupplevelse. Jag väntar på mina egna biverkningar nu.. ont i armen har jag men huvudvärk också.. skulle inte förvåna mig om det blir mer då pojkvännen både fick ledvärk och något som kändes som träningsvärk.

Snart är jag en zombie. Garanterat. Rawr.

1 kommentar: